Bukócső project

2 motor létezik jelenleg a világban.
Az első már megtört, mert eldőlt, elestek vele.....vagy meg fog törni.

A gond az ilyen jelegű baleseteknél, mikor nem csak apró karcok jelentkeznek, hanem az ütődés kihat a blokkra is.
PL mint Pyerre haverral történt......a bukógomba beszakította a deknijét....így hazafelé már nem motorral jöttek:(

A piacon és a neten fellelhető házi és gyári csőszerkezet is, ime pár példa

Jelenleg egy gyári bukócső 22....25.000ft közt mozog
Ezt mindenki megnézheti pl a http://www.spare.suzuki.hu/ oldalon is

No de lássuk, mit lehet otthon is müvelni ha már a "csináld magad project" egyik fő kivitelezője vagyok:)

3., Kell egy kis idő...és egy jó szakember, akit a szomszéd "OSZI" bácsim személyében lehet elképzelni:)

2., Kellenek könyökel emek, mivel senkit nem találtam aki vállalta volna a csőhajlitást

1., be kell szerezni kellő méretű vascsővet......
Én a motor vázát copyztam le, szóval collos cső lett beszerezve Darázs segítségével

5., Ha ez mind megvan, akkor neki lehet esni a projectnek.

Innentől a saját példámat írom már csak le

4., elsőre azt nézd meg hogy hol és hova, és hogyan szeretnéd feltenni a csővet.....ez nekem sok álmatlan éjszakát okozott, hiszen ha rossz helyre teszed nem tart meg semmit


a., Az Én motoromon két oldal 3 bilincses megoldás és 1 csavaros megoldás van

A motor JOBB oldala:
* készíts 2 bilincset

Szükséges hozzá:
4db 7cmes vaslap....lehetőleg 35mm széles és 3_4mm vastag
Ezekből csinálj 2db T idomot......majd a T "karjait" fúrd ki a kellő helyen.

Ezzekhez kell 2db 8as csőnyereg......ezt sajnos nem találtam sehol, így még a folyamatok mentek , menetszálból hajlitottuk meg (amúgy megy legyártattam savállóból egy lakatossal)

A bilincseket tedd fel a számodra ideállis helyre, és innentől már szabad a gazda, hiszen a méretek személyre szabottak......mindenki önnálóan dönt e kérdésben. A lényeg hogy ilyen legyen!

A JOBB oldal nem egy nagy vasziszdasz:) bezzek a BAL...na az már
mókásabb


b., A BAL oldal.......

Elsőre szét kell húzni a vízcsővet.......és beletoldani 5cmert.....
Ehhez egy 25ös belső átmérüjű szövetbetétes olajálló csővet javaslok.
Kell hozzá még 1db 5cmes réz vagy vékony acélcső....szintén 25mm átmérőben és 2db bilincs.
Szóval vízcső széthúz, beletold, és fel kell tenni a nyilnál mutatott vaslapot....mivel ez lesz az első rögzitési pont






Azután jön a móka:)
Kell egy olyan bilincs aminek a szárai hasonlóak a másik oldalhoz, de a teteje?
Elsőre is kell bele egy szintemelés......
Kell bele egy nagy LYUK
és egy kicsi......

Fentről lefelé........A két lyuk tartja majd a csőkengyelt......
A nagy lyuk fekszik rá a váltókar rögzitő elem első imbuszos csavarjára......a legalsó pedig a hátsóbbuk inbuszos csavar alá megy majd....vagyis ez a rész 3 csavaron rögzül.

Ha pedig ez is megvan?
Akkor kell egy hasonló méretű U alak a collos csőből, mint amit már megcsináltunk.......



Ha pedig minden kész és jó?
Akkor azért nem árt egy dőlésteszt......

FIGYELEM !!!!!

A bukócső aljának nagy mértékű kilógása azt fogja eredményezni, hogy a kanyarban az ér le elsőre....így pedig a döntés következtében KIEMELI az első kereket!!!!



Szóval figyelni kell nehogy a BUKÓCSŐ miatt legyen a MEGBUKÁS

Ha pedig minden megvan? Akkor irány a fényező......