Fék és kuplungolaj csere K7es Banditán

Előre bocsájtom!!! A fékkel való játszadozás az ÉLETEBE KERÜLHET!!!!
Szóval csak úgy nyúlj a fékhez ha már csináltad, vagy érzel magadban annyi kurázsit, hogy meg tudod BIZTONSÁGOSAN csinálni.

Ha elcseszel valamit, ott maradhatsz!!!!!

Szóval.......
A szervízkönyv szerint 2 évente kell fékolajat és kuplungolajat cserélni. Nekem ez egy kicsit most megcsúszott, hiszen a jövő héten lesz a vas 3 éves, de mivel eddig nem volt vele gondom, nem is foglalkoztam vele (néha azért levettem a tetejét és kiengedtem az esetleges levegőt...így sokkal jobb lett mindig pár hónapra. Ne kérdezd miért.....)


Tehát az alapeset: szedd össze a kellékeket.....

ezek:
1., az előírt mínúségű fémbenkfolyadék (esetemben DOT4, ami a fékolajtartályon és a kuplung olajtartályon is látszik)
2., egy injekciós tubus
3., 4es imbuszkulcs
4., 8as villáskulcs
5., csillagcsvarhuzó
6., egy aquarium levegőztető cső....1m (vagy amennyi van:)




áély
ELSŐ LÉPÉS:
Én a hátsó fékkel kezdtem.......

1., szedd le az ülés alatti idomot
2., csavard ki az olajtartály 2 pici csavarját
3., szed ki belőle a gumibetétet
4., SZÍVD LE AZ OLAJAT a fecskendővel
5., a fék "bütykére tedd fel a tömlőt
6., a tömlő végét tedd egy felfogó edénybe (egy tálba)
7., a tömlő alatt találsz egy 8as csavart....csavart ki, max 1/4ed fordulatra
8., a fékkart kezd el nyomkodni......elkezd jönni a tömlőn kifelé az olaj.
9., tölts utána FRISS olajat......(én tutira megyek, szóval 4x töltöttem bele)
10., mikor már láttod hogy már a friss, tiszta olaj jön, akkor lassan nyomd le
a fékkart, míg a tömlőn nem jön csak egybenolaj....néha buborékos ezért így írom
majd mikor eljön ez a pillanat, akkor csavard be a csavarját (kis 8as csavar).
11., ha lezártad, akkor nyokod meg párszor lábbal is, hogy tényleg elégé
becsavartad e. Nem szabad hogy olajfolyás legyen!!!

12., az olajtartály tetejét ne zárd még le....... Kezd el nyomkodni.......egész addig mig buborékok jönnek. Ha nem teszed meg akkor levegős lesz a rendszered, és elmegy minden fékhatás.......ergo fékezel, csak épp nem állsz meg!!

Erre gondolok: (videó)















Ha minden megvan, és ok minden, akkor tedd be a gumibetéte, tedd rá a fedőt, és a tetőt.....csavarozd össze......tedd vissza az oldalidomot......

És szép lassan menj egy kört, és ellenőrizd a FÉKET........


EGYSZERE CSAK EGY FÉKET CSINÁLJ!!!! Hiszen ha valamit elcsesztél, akkor még van másik féked




Ha ok minden? Nekem az volt.....mert ki kellett mennem a kútra fékfolyadékért, mert elfogyott (nem ellocsoltam, hanem még volt itthon úgy 1,5dl......)
A hátsó fékem MEGÚJULT.......tudtam fékezni:) Sajnos a bandit hátsó féke mindig csak egy ideig jó....utána olyan, mint ha nem is lenne.....
Szóval jóóóóóó


Ugyan ezzel a menetrendel lecseréltem az első féket is........és a kuplung olajat is....
Ott meglepődtem!

Mig a fék annyira nem volt se koszos, se vízes, addig a kuplung??? Mint ha a blokkból lett volna feltöltve:

Ime:

4

5

7

9


(bugy-bugy)
Ha nem indulna el a videó akkor töltsd le!!
Letöltés (jobb klikk, cél mentése más néven)


Fékfolyadék

ez volt a kuplung tartályba

és ilyen a FRISS Fékfolyadék

Érdekes! Hiszen Én a fék folyadékára gondoltam, hogy koszos lesz.......hiszen azért 3 évig fékezget