Elektromos kütyük és/vagy Navigáció???

A Gsel voltak szerelési gondjaim, hiszen nem sok hely volt és így felfogatási pontok sem akadtak....de ugye találékony vagyok:))))

A Banditánál ellenben töménytelen hely, pont akad, így a szerelés tényleg egyszerű.

No de lássuk!
Alapesetben az embernél ugye mi van egy motorozás alkalmával?
* motor
* pénz
* mobil telefon


Gond adódik...ráadásul épp lemerült a telefon? Töltsük..............

* navigáció

Töltés kellene, mert a PDA, PNA nem bírja szuflával az egész napos motorozást?

Szóval akkor mi is a teendő? Természetesen a válasz: SZIVARGYÚJTÓ ALJZAT, hiszen manapság mindent ellátnak már ilyen csatlakozó lehetőséggel......
A boltok kinálata már ezügyen is nagy, de ugye ennek a hátránya hogy bizony pénzbe is kerül....nem kevésbe.

Egy szép, designos, vízhatlan kupakkal ellátott csatlakozó már üti a 2000, 2500ftot......és ennyiért még mindig CSAK a csati van meg. Semmi szerelés.....semmi kábel.......

Lássuk akkor hogyan is csináltam.........

a., vegyünk egy SIMA szivargyújtó aljzatot (bármelyik áruházban kapható pár száz forintért (Én 800ért vettem)
b., kell kb. 1,5m dupla kábel
c., Lengő biztosíték aljazt (autós boltokban kapható)
d., FBS ragasztó
e., 1db kupak (pepsi, CocaCola...stb)
f., 10cm alu lap
g., fúró és egy 6os fúrófej
h., egy 10cmes PCV cső (de jó egy tekercs diafilm tartó henger is)

1., Első lépésben ugye szereljük meg a szivargyújtó aljazatot, vagyis vezetékezzük be.
A külső (általában) réz burkolatot vegyük le róla hiszen ez nem fog kelleni

2., ragasztózzuk be FBSsel az aljaz "teli" részeit és a peremét, majd csúsztassuk bele a müanyag hengerbe. A résekhez kenjünk FBSt, és az alját is nyomjuk telibe ragasztóval, így külsőleg máris részben vízhatlan

3., a lemezdarabot hajlítsuk meg egy "egyenes" Z alakba, az egyik részét fúrjuk ki fúróval, majd a másik lapra helyezzük rá a megszáradt cumót, majd FBSsel vagy szigetelőszalaggal rögzítsük

4., a kifúrt részt hova is tegyük??????
Én a kormánynál lévő kábelvezetők csavarját használtam fel:)
Csavarjuk ki a csavart, helyezük oda az aljazot úgy hogy az a vezető alatt heyezkedik el (nálam legalábbis)...majd a csavart tegyük vissza.

5., a kábelt tetszés szerint vezessük el az akkuig, de rákötés előtt AJÁNLOTT belekötni egy biztosíték aljzatot, ami külön van mindentől!!!! hiszen ha netán mégis belekerülne egy kis víz (páralecsapódás) akkor sem károsíthatja a motor rendszerét.
Ezek a holmik általában 1 vagy max 2Aert vesznek fel (a PNAm 1A_t), szóval a biztositák lehet 1 vagy 2A_es, így bármi gond van akkor sokkal hamarabb kivágja ezt a biztit, mint a motor 30A főbiztijét.

FIGYELMEZTETÉS!!!!!
/bármit szerelj a motorra, mindig legyen KÜLÖN biztosítékon!!!!/

És ezzel kész is vagyunk...........

A navigációt már mindenki a maga ízlése és fantáziája alapján szereli fel, hiszen minden PDA, PNA más és más

Nekem egy AIRIS T920as PNAm van, amihez kaptam egy kocsi szélvédőre cuppantható tartót is.
Ez a tartó ugye motoron nem sokat ér vagyis számomra haszontalan.
(ha pedig kell akkor 3000ért bárkor vehetek másikat)

Szóval Én:
1., levágtam a tartó aljábból kijövő hajlitható részt
2., Kell egy L idom, aminek az alsó részét kifúrod
3., a hosszú részhez egy bilincsel hozzáerősited a drótót (hajlitható része az álványak egy alu drót)
4., a fúrattal hozzácsavarozod a másik oldalon lévő kábelvezető csarajának segítségével a kormánykiflihez

és kész

Ez több szempontból is jó!
1., a PNA kivehető.......
2., még a tartó is levehető és a motoron csak a TARTÓ körmök maradnak, mig a kengyel a PNAn maradhat


Hátránya?
Ha jól állítod be, vagyis hogy tökéletesen lásd sajnos kitakarod vele a KM óra jelzőt......de ugye ez pótólható, hiszen HA iGOt használsz azon van sebesség kijelzés is, ami az Én mérésem szerint 1kmert csal csupán.




ÉS AZ EGÉSZ MIÉRT JÓ ÍGY????

Mert nem bántjuk a pacit!
Én legalábbis amig lehet kerülöm az olyan beavatkozást ami a motort is érinti.
PL gondoltam arra is hogy hajóra szerelhető KUPAKOS aljazatot veszek és azt beleépitem a fejidom takaró idomba......de ugye úgy keletkezik rajta egy nagy lyuk........



Ezzel a megoldással viszont bármikor eredeti állapotba hozható a papripánk
(bár manapság már ugye elengedhetettlen egy aljazt, főleg ha túramotoros vagy)