A teleszkóp kiszedése és javítása

A teleszkópok kiszerelése:

0., Tedd közép-sztenderre a vasat, és valahogy súlyozd le a hátsó részét (én, pl. feltettem a dobozt és telepakoltam téglával-)
1., a kormány 4 csavarvédőjét (Ha még megvan) pattintsd ki egy csavarhúzóval, vagy késsel
2., egy 6-os imbusz kulccsal szed ki a 4 csavart
3., Hajtsd félre a kormányt
4., egy 19-es villáskulccsal vagy csillagkulccsal (Én az utóbbi híve vagyok) lazítsd meg a teló tetején lévő csavart. Ne tekerd ki teljesen, mert még nem szükséges
5., a sárvédő 4 tartó imbuszos csavarját is szed ki. Ehhez 4-es imbuszkulcs szükséges
6., egy 10-es csillakulccsal csavarozd ki a fékolaj cső rögzítő pántját és a km óra spirált rögzítő pántot
7., 1gy 14-es csillagkulccsal csavard ki a féket tartó 2db csavart
8., egy 17-es és egy 19-es kulcs segítségével szedd ki az első kereket
9., egy 6-os imbuszkulccsal és egy 14-es csillagkulccsal lazítsd meg a telót tartó csavarokat, és egyszerre húzd őket lassan lefelé…..közben majd ki tudod venni a sárvédőt is
10., a sárvédő kiesik, utána pedig egyenként ki tudod húzni a teleszkopókat is….

Lehetőleg egy sima, tiszta terepre tedd fektetve, mert ha a felső része megsérül, akkor azt dobhatod a kukába, mert semmilyen szimmering nem lesz jó bele soha többé……
A videón Én nem ebben a sorrendben csináltam, de ugye előbb csináltam és ezt csak utolag írom le.


A teleszkóp kiszerelése
Ha nem indulna el a videó akkor töltsd le!!
Letöltés (jobb klikk, cél mentése más néven)

A teleszkóp alkatrész képe........ (az enyémnek már a 22 és a 24es alkatrész már csak egy darab csavarban van)

Greatman metszet képe a telóról


A szereléshez szüksége szerszámok, kellékek:

1., 4 és 6 és 7es imbuszkulcs (metrikus)

2., 10, 14, 17 és 19es csillagkulcs

3., 382ml teleszkóp olaj/száranként, tehát összesen kell 764ml vagyis 7,64dl vagyis 0,764 L olaj (Fork OIL), általánosan 10Ws, de ha ez neked puha akkor tegyél bele 15Ws olajat (RMC motor, 10W, 500ml 1400ft) vagyis 2 flakon kell

4., szimmering gyűrű (37*49*8/9,5)
Gyári: Suzuki Hollós 6901ft/db
Utángyártott: sok helyen 2500 ill. 4500ft közt van párban (Louisban 10euró/pár)


A teleszkóp szimmering cseréje:

2 megoldása van.
Mindkét esetben az olaj leengedése az első. Az "A" verzióban az olajat felülről öntjük ki a már meglazított 19es csavar felől.
Ekkor tartsunk ellent, mert ez az alkatrész egy gyengécske aluanyag, így pedig 2-3 menetet szétcseszhetünk vele. Ha kijött, akkor vegyük ki a 19, 20, 21-es alkatrészeket - így a teleszkóp összecsúszik egymásba.
Az első ez után, hogy késsel vagy csavarhúzóval lepattintjuk a porvédő gyűrűt a
telóról, majd egy kis csavarhúzóval kiakasztjuk a teló alkatrész képen
látható biztosító gyűrűt (8as). Ezután egy hegyes és vékony valamivel (pl. kihegyezett csavarhúzó) átszúrjuk ÓVATOSAN!!! a szimmeringet és kifeszegetjük.

Ezt követően elővesszük az újat, picit beolajozzuk a belsejét (könnyebb csúszás a telón elvért) és a helyére helyezzük. Rátesszük a régi szimmeringet és azzal együtt a helyére kocogtatjuk egy csavarhúzóval......a lényeg az egyenletes ütögetés körbe-körbe......

Ezután visszatesszük a biztosító gyűrűt és a porvédőt.

Ennyi



A másik megoldása a totális megsemmisítés
J
A meglazitott felső anyát a helyén hagyjuk. A teló aljában lévő csavart így - ha minden ok - könyedén kicsavarhatjuk, mert a 15-ös alkatrészt felülről nyomja a rugó - így nem tud elfordulni a csavarral.
A csavarhoz egy 7-es imbuszkulcs kell
Ha kijött a csavar, akkor lassan pumpálva kifolyatjuk az olajat a telóból egy edénybe (környezetvédelem!!!!!).
Ezután lecsavarjuk a teló tetején lévő csavart, így kitudjuk venni a 15, 16, 19, 20, 21-es alkatrészt - amit ajánlatos átmosni olajban.
A telót tisztára töröljük…..
A felső rész hozza magával a régi szimeringet - ha nem akkor egyszerűen kivesszük a alső részből. A lényeg hogy a felső (becsúszó) részt ne sértsük meg!!! (pl. karcolás).
Ha minden tiszta, minden megvan, akkor az alsó csavaron lévő RÉZ alátétet puhitsuk fel. Ennek folyamata? Fog meg fogóval, menj a konyhába, gáztüzhely (rezsó) és ízzitsd fel, majd egy pohár vizbe dobva hütsd le….
Ezután jöhet az összeszerelés…..
Tedd vissza az alsó rész alaktrészeit, majd a felső telószárat.
Tedd fel a szimeringet és az előzőek szerint rakd a helyére, kocogtasd, ütsd vágsd, aprítsd
J
Tedd be a 15-ös alkatrészt, a rugót, az alátétet (távtartó alátét) és a csővet (21-es).
Kicsit támaszd meg magadon és alulról már csavarhatod is be a csavart, hiszen a rugó ismét lefesziti a 15-öst…..
Jól húzd meg!!!!
Ezután a 21-est vedd vissza ki, told össze a telót és töltsd bele a 382ml olajat.
Nálam ez a belső menet aljáig ért. Eztán lassan húzd kia teló felső részét és pumpálj, hogy az olaj lefolyhason a helyére.
Ezután jöhet a 21-es és a teló tetejének a csavarja…….magyarul: szereld össze.....


A teló szimering cseréje 1. rész
Ha nem indulna el a videó akkor töltsd le!!
Letöltés (jobb klikk, cél mentése más néven)

A teló szimering cseréje 2. rész
Ha nem indulna el a videó akkor töltsd le!!
Letöltés (jobb klikk, cél mentése más néven)

Ennyi..............
Magyarán, ha van egy kis kézügyességed, szerszámod, akkor nem kell kicsengetned egy szerviznek 10.000ft-ot egy olajcseréért, vagy épp 25.000-ret egy teljes javításért. És utána nem lepődsz meg hogy miért......

Mit miért?
Nyáron cseréltettem olajat, hiszen a leírást azt írja (javasolja) hogy 2 évente cseréljünk teló olajat. Én kifizettem 14000ftot erre a projectre, hisz a szervizben volt szelephézag állításra......

A jobb oldalnál soha nem volt gond......
Most ugye azt is szétszedtem, hogy ugyan olyan olaj legyen benne......
Azt igencsak meglepet az eredmény.....3,15dl volt a 3,82 helyet.
A hibás telóban, ami már 3 hete folydogált abban meg a hiánnyal együtt volt 3,25.....

Magyarán az a szemét érdi szerviz szépen lenyúlta a pénzt csak épp a telóhoz nem nyúlt sosem!!!!!! A nevét nem írom ide - mert semmi kedvem bíróságra járni…..
Legalábbis nekem ne magyarázza meg senki, hogy nincs olajfolyás, szivárgás, aztán hipp-hopp eltűnik 70ml olaj (0,7dl)

Már csak azt kellene megnézni, hogy a szelephézagot tényleg meg e csinálták.....hisz már abban sem vagyok biztos.....

Jó szerelgetést!!!!!!