Szabályok!!
14 éve vezetek kisebb-nagyobb túrákat - így azt hiszem nyugodtan mondhatom, hogy van tapasztalatom 4 fős társasággal és 107 fős társasággal is. Amit mindenkinek el kell fogadnia - aki mással szeretne közösen túrázni:
- AZ INDULÁSI IDŐPONT nem a találkozási...Tehát kérnék mindenkit, hogy mikor, pl. 7:00-ra van kiírva az indulás, akkor ne állítson 6.59-re oda - és jelezvén, hogy Ő még rágyújt, iszik, eszik, pisi...stb. 7:00-kor elindulunk - és ez ugye az ÉN órám szerint van (általában siett:-))
- AZ INDULÁST, lehetőség szerint MINDIG benzinkút, bevásárlóközpont környékére célzom meg - így MINDENKINEK lehetősége van a tankolásra, bevásárlásra. Ennek kompenzációja viszont az, hogy hamarabb érjen a helyszínre, hogy legyen még erre-arra is ideje.
- REAKCIÓK: A túratervek MAGAMNAK készülnek!!! Ha eljössz velem, akkor elfogadod az általam megjelölt dolgokat. Ha nem tetszik az általam felvázolt terv, akkor KÉRLEK!!! keress magadnak más programot. Nem azért veszek ki szabadságot, költök pénzt, hogy a bajaiddal legyen megtöltve a szabadidőm. Tudnék mesélni milyen problémák adódnak a legtöbbször---pl ilyen az indulási időpont. Pár percig bennem is szar érzés lesz, hogy nem vártunk rád, ott hagytunk....de mint írva vagyon: HA MÁS fel tud kellni időben, oda tud érni, akkor TE MIÉRT NEM??? Szóval a hiba a TE készülékedben van!!
- túratempó előzetes egyeztetése annak okán, hogy 1-1 ember ne lassítson 10-20-30-at, ha ezt más dolog nem indokolja. Soha ne akarj más tempójában motorozni. Ismerd a határaidat!!
E leírás a félreértések, sértődések, balhék kiküszöbölése miatt íródott meg - amiben sajnos mindenki belefut, aki csoportosan próbál túrázni, legyen vezető,
vagy csak egy motoros a többiek közül.Az évek folyamán ez alakulgat, bővül....mondhatni naprakész.
A legfőbb ok a frissítésre? Nos ugye egy 22Le-ös motorral kezdtem.....most 86Le-nél tartok.....és ugye ez a 2 tipus nem fér meg igazándiból egy közös túrán.
Miért? Mert a kicsit megkínzod, a nagyot meg megszenvedtetted......persze ez az ÉN véleményem.
Az első meglátásom, hogy szeretek motorozni, de nem tudok! Nem érzem, hogy ez cikkis lenne....hiszen minden nap hazaérek!!! Tehát nálam a szerpentines
kanyarvadászat nem igazán téma - így lehetőség szerint azt kihagyom a számításból - ha pedig mégis szerpentinezés következik, akkor nálam a tempó igen
lightos... Van, hogy nyugodt szívvel belemegyek a kanyarba 80-al, de a nagy többség, az hogy 50-el. Így aki CSAK a nyomatékos, haladós, térdkoptatós
túrákat kedveli, annak nem ajánlom, hogy velem jöjjön - mert szét fogja unni magát.Ha pedig eljön? Talán kipróbál valami újat:)
Mindenkinek meg kell találnia a saját maga, kedve, tudása szerinti csapatot. De az nem elszomorít, hanem egyenesen hányingerre sarkal ha valaki eljön, játsza az agyát, majd szólás nélkül lelép. A csapat megtisztel téged azzal, hogy azonnal és feltétel nélkül fogad. Legalább TE is tiszteld meg a másikat azzal, hogy ha lelépsz, akkor legalább odaszólsz valakinek.
Általában a jelentkezési nevek mellett fel szoktuk írni, hogy ki-mivel jön. Vagyis ha látod, hogy van 3 bandit, 10 Gs500, 3 nagyrobogó - akkor gondolhatod, hogy nem 130 lesz az utazó sebesség.
Ha ez neked nem felel meg, akkor eleve minek indultál el??!!
Én szeretek kimenni a világból - amennyire a pénztárcám engedi - ellenben egyben szeretnék mindig!! Haza is érni.
Az elmúlt 14 év és a fenekembe guruló közel 200-220.000km azt mutatta meg számomra ténylegesen, hogy napi max 6-700km a "szabad kapacitásom" -
ahol még autópálya is becsúszik...de a fix, bírható és élvezhető az 4-600km normál körülmények közt. Így aki "rizsrakéta" elvet követ, vagyis az a
lényege hogy A-B pont közt a lehető leggyorsabban menjen (lehetőleg 160km/ó átlaggal) - megértem, de az az ember nem Én vagyok... Ő csinálja azt -
Én csinálom ezt...
Szóval minden túra előtt érdeklődj nyugodtan, hogy mi a terv a tempóra vonatkozóan. Nyugi! Senki nem fog megenni:-))
Hegyvidék...kanyarok. Én azt kérem mindenkitől aki velem tart, hogy ilyen helyen libasorban, az út szélén haladjon legalább olyan távolságban hogy a
okításon is tanult 2 másodperc megmaradjon (szúrj ki egy pontot, és mikor elment mellete az előtted haladó lassan mond ki: EGY.....Kettő...és csak a 3-ra
érd el a pontot).
Miért?
1., Húzodj szélre, hisz ki tudja mikor akar megelőzni egy autó??? és mi van ha a kanyarban közben jön egy másik????
2., Tarts követési távolságot, hisz bármikor felbukkanhat egy váratlan esemény.
Ez egyrészt lehetőség - de KÉREM MINDENKITŐL, hogy a találkozóhelyre FULL tankkal állítson be. A motorok úgy vannak tervezve,
hogy minimum 200km-ert elmennek 1 tankkal - így a benzinkutakat is így célzom be. Ha pedig megállunk egy kúton, akkor MINDENKI TANKOLJON!!!! Addig nem
fogunk tovább indulni, míg mindenki nem teszi ezt meg. MIÉRT? Mert 200km-ert elmennek a Chopperek, Cruiser-ek...az enyém, elmegy 300-at...a másiké 350-et...
Így 1 tankolás helyet meg kell állnunk 3x. Értelmetlen időpocsékolás! Ha kell, akkor 2 L-ert tankolj, ha kell, akkor 1-et...szerintem nem fog a földhöz
vágni, ha mindig tele a tankod. Út közben is lehet baleset - mikor épp rád kell támaszkodnia valakinek - így nyugodtan engedsz le a sajátodból 2-3 L-ert...
Szóval a túra elején bekérem mindenkitől, hogy mennyit zabál a gépe a várható sebesség mellett (az enyém a hegyekben 5-et...autópályán 5,5-6-ot) és ennek
megfelelően a legkisebbhez fogunk igazodni.
A megállások 2 szinten lehetségesek. Az első az itiner alapján, a második pedig kb. 80-100km-ként (vagyis óránként) Ha olyan a terület, az itiner akkor
bizony van, hogy 10-20km-ként állunk meg. Az itiner fent van a túraleírásnál az indulás előtt kb. 1 hónappal...de volt rá példa hogy fél évvel. Ezt
elolvastad - hisz így jelentkeztél az adott túrára. Ha pedig jelentkeztél, akkor tisztában vagy vele, hogy itt-ott-amott állunk majd meg??. Ha neked nem
fekszik az ilyen túrázás, akkor KÉRLEK, ne gyere velünk, mert annak nem látom értelmét, hogy mind a magad - mind mások hangulatát elcseszd a rinyálásoddal.
(Bocsesz az erős megjegyzésért, de TÉNY! Voltak és lesznek is ilyen emberek, akik bár elmennek egy közösségbe - de saját magukat akarják előtérbe helyezni.)
Tehát nem halálos törvényt fektettem le, csupán az ésszerűséget probálom tartani, hiszen nekem nem buli egy olyan túra, ahol a "egyéb" dolgok veszik el a
benzint.
Lehetőség szerint mindenkinél legyen térkép vagy GPS! Hiszen a nyomtatási technikával nem lehet akkora képet készíteni, amin minden fent
van és el is olvasható. Az itiner mindig kinyomtatható - de a megállónál mindig közlöm a következő állomás nevét. Így aki lemarad, előre megy - tudja, hogy
hol fogjuk bevárni. Az itiner éppen ezért FIX! Nincs rajta változtatás. Ha elkavarodtál? Na ezért jó egy GPS.... Van szád, van nálad mobil......a következő megállóban találkozunk,
hisz nélküled onnan nem indulunk tovább. Külföldön NEM MOBILOZOK!!! Bocs, de a Te hibád miatt miért fizessek Én vagy más romingot?? Mivel a túrákat soha nem jártam be - így Én is tévedhetek, eltévedhetek. Ha Te észreveszed, hogy rossz helyen
kanyarodtam le, te már jártál az adott helyen és ismered - akkor azt JELEZD NEKEM - hiszen ott segítjük egymást, ahol lehet és tudjuk. A lényeg, hogy nem
bunkózni kell - mert valaki eltévedt...Én sem teszem - Te se tedd! Én specc soha nem megyek lehetőségeim szerint 2x ugyan oda?..így pedig az esetek 70%-ban
ISMERETLEN HELYEN motorozok. Ha bárkinek gondja, problémája adódik, van TELEFON, SMS, MMS, EMAIL..STB - DE CSAK BELFÖLDÖN!!
Az elmúlt idők negatív tapasztalatai alapján ÉN befejeztem a szállásfoglalási, intézési hadjáratot, mert sajnos minden egyes alkalommal
volt keverés, kutyulás, szardobálás. Ritka eset mikor bevállalom. Bár ez azért is ritkult, mert ha lehet akkor Én sátrazok, vagyis nem érdekem a szállásvadászat:-).
Ha találok szállást, akkor azt nyilvánossá teszem az összes ismert elérhetőségével. Mindenkinek
van keze, van szája. Fel tudja venni a telefont, tud írni emailt..stb. A helyszinen pedig betud menni a RECEPCIÓRA és fizetni.
Párszor jobb lenne egyben rendezni, hiszen különféle kedvezmények jöhetnek, de ott meg hogy osztasz le aprópénzt? Sehogy......és bizony volt hogy 70-100ft-on ment a szenvedés.
Szóval a szállás részemről totálisan befejezetnek tekinthető.
Szabályok mert nélküle minden lesz, csak móka nem:
- A megbeszélt időben indulás a startpontról, vagy a pihenőből, aki nincs ott az jöhet utánunk, de mindig akadnak emberkék akiknek a 16:30 az 16:39, 16:43....stb és azzal valahogy nem foglalkozik, hogy a többi ember rá vár beöltözve. Részemről nem lesz sértődés - ha részedről lesz? Sajnos azt magaddal kell rendezned. Ha 20 emberből 19 ott tud lenni időbe, akkor a 20. vagyis TE miért nem? Szóval ne is küldjön senki SMS-t, hogy várjuk meg. El kell indulni hamarabb - ez a titok kulcsa:-)Az újak és a csapat védelmére:
KÉREK mindenkit, hogy mérje fel saját magát, és nézze meg a lehetőségeit. Nem láttom annak értelmét, hogy egy nagyobb kimaradás után rögtön egy nagy csapatba, nagy túrára induljon bárki is.
Nem csak veszélyes (hiszen egy kihagyás után újra szokni kell mindent), hanem bosszantó is lehet a többiek részére mikor egy rutintalan emberke tartja fel az egész csapatot.
Én a túrákat a MAGAM kedve és tudása szerint tervezem mindig. Vagyis ha egyedül mennék, akkor ez-az-amaz fér bele az itinerbe. De mikor egy rutintalan emberke is eljön, akkor ugye miatta borul minden, hiszen nem lehet olyan dinamikával haladni - azt pedig nem szabad megtenni, hogy a határai fölött teljesítsen, mert abból mindig baleset származik.
Ennek kontrollálása a túravezető dolga....és egyben bosszúsága is, hiszen a csapat többi tagja neki panaszkodik állandóan:-) (néha nagyon nem vicces)
Nyílt terepen
Én is csavarom a gázt (banditka max. teljesítménye 247km/ó) - de a nagy átlag a 100-130:-)..és van terep, ahol csak 40km/ó. A LEGFONTOSABB dolog!!
A túrákon ha lassssssunak vagy rutintalanak érzed magad akkor ne SZÉGYELD!!! Ezt jelezt mindig a túra előtt, közben - hogy megtudjuk beszélni......ha már eljöttél, nem kell hazamenni. Ekkor a felvezető motoros mögé állj be (Ő az első a sorban) így a tempót
hozzád igazítja!(ellenben számolj azzal is, hogy páran rosszalóan fognak rádnézni, hiszen kisebb sebesség - kisebb táv, kevesebb látványosság, kevesebb szórakozás.DE!!!!!!! SOSE motorozz más ritmusában - mert abból csak baleset fog származni......rosszabb esetben Te okozhatod más balesetét is. Szóval ez nem
játék! Tessék szólni!!! A túrákon 3 motortól az alakzat ZIPP-ZAR....tehát az egy nyomtávon haladó járművek távolsága 2 egységnyi. EZ nem poénból és
hülyeségből lett kitalálva!!! Sosem lehet tudni hogy az előttünk jobbra-vagy balra lévő embernek mikor kell berántania magát középre, vagy szélre egy
felbukkanó gödör, állat, vagy egy marha miatt - és ha mi épp ott vagyunk mellete akkor bizony - Mi megyünk az árokba, vagy a balesetbe.
Benzin téma...
Kaja cigi, itóka...
Én a motoros túrákon motorozni, szórakozni, kultúrálódni és KIKAPCSOLÓDNI szeretnék. Nem az a típusú biker vagyok, aki 100km megtétele
után betér egy étterembe, pizzázóba, mekibe...stb. Aki ilyen - maradjon is ilyen, miattam, ne változzon meg. Annak is van egy feelingje - de nem az, amit
Én keresek a túrázásban. Nekem sem anyagi lehetőségeim az éttermezésre, se szükségleteim nincsenek. Nincs olyan motor, nincs olyan szitu - mikor nem fér el
valahol 1-2 szendó, fél liter ücsi valahol - valakinél. De ha véletlenül nem hozol? Minden benzinkúton lehet kapni már szendvicset, ücsit, kávét. Tehát
kérnék mindenkit, hogy tartsa tiszteletben a többséget - hisz 1 ember miatt álljon 30? Bocs, de nem. Fix kajálás mindig az utolsó megállóra van tervezve -
illetve több napos túrákon, a nap végén, mikor visszaértünk a szállásra. Ha pedig meleg kaja kell? Egy megálló, egy gázmelegitő és egy konzerv.....már kész is a meleg étel. Nézd csak! Ez egy pihenőben volt.
Indulások ..megállások...
A rutinosabb barátaim már tudják, hogy engem kell figyelni:-)
Mikor megindulok a motorom irányába, az azt jelenti, hogy még 5 percük van és indulás...(elindulok, odaérek, elpakolom a gépet, cuccokat, még 1 cigi, és
közben öltözök, melegítem a vasat?.stb.) Ez 2006 végére, annyira megszokott lett, hogy a végén tényleg már rám várt mindenki - mert sok volt nekik az 5
perc...Ők 4 perc alatt beöltöztek, indították a motort...szóval nem lehetettlenség:-)
Eső ...
Ha esik az eső, akkor is megyünk! DE! Itt azért már jóval kisebbek a lehetőségek - így lassabban haladunk. Nem szeretnék sem közvetlenül, sem közvetetten
kárt tenni semmiben és senkiben. Ha út közben kezd el esni az eső - akkor természetesen megállunk, míg, aki akar, beöltözik...de utána folytatjuk az
útunkat.
Komunikáció, térképek...
Szállás ...
Tehát ezek fényében - ha tetszik az itiner - Nagyon szívesen veszem a jelentkezésed! Nem kötelező eljönni - de ha eljöttél akkor a leírtakat elfogadtad és
tudomássul vetted. Egy dolog maradjon benned meg! A túravezető ezt az egészet hobbyból csinálja és neki az a fizetség - ha láttja, hogy jól sikerült a
szervezése.