ÁLOMTÚRA

Sajnos az ár miatt ez marad is abban, de lehet , hogy neked épp megfelel majd

2004-ben Szilvásváradi csillagtúrát szerveztem (1200km)

2005-ben az Isztriai félszigeten kanyarogtunk (1500km)

2006-ban Magyaország kerülő túra volt (1900km)

2007-ben egy MEGA-COOL túrán jár a fejecském....igaz ennek még sok-sok momentuma kell hogy összeegyezzen.........de ötletnek jó és bárki lekoppinthatja. Szóval irány a nyugat.....jó messze....ilyen helyekre

Ez a túra jó anyámnál ötlödött ki a buksimból.......mert míg Én elvagyok egyéb hobbyjaimmal - addig Ő kedvtelésből Puzzle-képeket tesz össze.......
Itt akadtam rá egy csodás kis kastélyra......
Ez nem más mint a Füssen mellett található Neuschwanstein -i Kastély.

A hattyúvitéz legendája
A Bajor-Alpok völgyében található a világviszonylatban is csodának számító meseszerű várkastély, amely a Neuschwanstein névre hallgat. Az ábrándozó, érzékeny lelkű II. Lajos már gyerekkora óta rajongott a romantikus a történetekért, és a rejtelmes hősőkért különösen Lohengrin figurájéért, akit egész életében példaképeként tisztelt, annyira, hogy felnőttként is szívesen öltözött Lohengrin jelmezbe. A legendás hős hattyú vontatta csónakon érkezett a Schelde folyón Antwerpen-be, hogy Elza hercegnő bajnoka legyen. Házasságuk feltétele volt, hogy felesége soha nem kérdezi a nevét és a származását. Ahogy azonban a tragikus végű esetekben lenni szokott, az ifjú asszony nem tudta legyőzni a kíváncsiságát, ŰŰezért már a nászéjszakájukon megszegte az ígéretét. A férj válaszát követően azonban megjelent a hattyú vontatta csónak, és a titokzatos vitéznek távoznia kellett.

II. Lajos
Lajos rengeteg vázlatot készített Lohengrin kastélyáról, és Wagner hasonló című operájának meghallgatása után valóságos megszállottá vált.Trónra kerülése után egy percig sem vesztegette az idejét, hanem nekikezdett tündöklő álmai megvalósításának. Hochenschwangautól nem messze, egy vadregényes sziklaszirten találta meg a kastély felépítésére alkalmas helyet, és Wagner operáiból merített ihlettől vezérelve 1869-ben elkezdődött az építkezés. A kastély berendezésében a mór, gótikus, és barokk elemek keverednek, a középkor regényes hangulata a modern technológiával keveredik. A német lovagkor nemes pillanatait felidéző építmény mégsem hozott nyugalmat az uralkodó számára. A krónikák szerint ugyanis a gyenge idegzetű király nem volt képes kormányozni birodalmát, és különös lovagi öltözékével gyakran keltett feltűnést a főurak között. Az is megesett néha, hogy napokig aludt, és azt álmodta, hogy XIV. Lajos szellemével ebédel. A kormányzóként tökéletes kudarcot vallott II. Lajos azonban műveltségével és a német mitológia iránti rajongásával minden bizonnyal kitűnt kortársai közül: ennek köszönhette szerencséjét a nagy német zeneszerző Wagner, akit mecénásként támogatott.

A várkastély

Neuschwanstein udvarát a Lohengrin című Wagner opera II. felvonásának díszletei nyomán alakították ki. Az Énekesek Csarnokának ötlete a Tannhäuser alapján született. Tannhäuser, a XIII. századi német költő a legenda szerint visszatért a Venusberg barlangba, ahol Venus pogány istennő uralkodott a szerelem és a gyönyör országában. A királyt mélyen megihlette ez a jelenet, ezért úgy döntött, hogy Venus barlangot is építtet a palotájába, amit azonban hely hiányában nem sikerült megvalósítani. Az évek folyamán Lohengrin várából Lajos király képzeletében Perceval, Szent Grál őrzőjének kastélya lett. A későbbi operabemutatók helyszínéül szolgáló Énekesek Csarnokát 1883-84-ben átfestették és az újabb példakép Perceval hőstetteinek képével díszítették. Mivel Perceval Lohengrin apja volt, a legenda tovább folytatódott II. Lajos lelkében. Az építkezések nagy költségei miatt viszont megfeledkezett egyéb hivatali teendőiről, ezért miniszterei őrültnek nyilváníttatták, és Berg várába zárták. Két nappal később az álmaitól brutális módon megfosztott király öngyilkos lett, ám ajándékul hagyta Neuschwanstein kastélyát, a legendás hitét megtestesítő világszínvonalú építményt.
No ha a kastély letudva, akkor ugye részben indulás hazafelé.....de ne rohanjunk....
Ha az útvonal úgy alakul még nyugotan kukkantsunk be a híres-neves motorosok Mekkájába.....a

Großglockner Hochalpenstraße
Ausztria Salzburg és Karintia tartományában, Lienztől északra, Zell am Zee és Heiligenblut között a B107-es út egy szakasza.
A kifejezetten turisztikai célokra épült út teljes hossza 87 km, amelyből a fizetős szakasz 48 km. Az út 1.500 méter magasságból kiindulva emelkedik a legmagasabb pontjáig a Hochtor alagútnál, amely 2200 méteren van.

Az alpesi út főbb látnivalói a Ferenc József császár magaslatnál (Kaiser-Franz-Josefs-Höhe) megtekinthető Grossglockner, amely 3.798 m magasságával Ausztria legmagasabb hegye, és lábánál Ausztria legnagyobb gleccsere, a Pasterze. Itt egy hatalmas látogató központ épült parkolóházzal, kiállítással, üzletekkel étteremmel, ahonnan turistautak indulnak a környékre. Érdemes felliftezni a parkoló tetejére és onnan is körülnézni. Egy megálló motorozás közben itt ebéddel együtt minimum két órára tervezhető. A Pasterze gleccser széle az út megépítésekor még csak néhány méterre volt a mai kilátószinttől. Azóta közel 300 métert apadt a jégfolyam és a számítások szerint még 80 év kell ahhoz, hogy teljesen elolvadjon.

A másik kihagyhatatlan állomás az Edelweisspitze kilátócsócs egy kicsit északabbra, ezen van a Biker Point jelzésű motorosbarát megállóhely. Ide kockaköves hajtűkanyaros keskeny szerpentin vezet fel. A kilátóról letekintve - ha az időjárás engedi - az út hosszan belátható, dél felé mindkét alagút látszik. A kilátást ebben a magasságban már sehol sem zavarják a fák, vagy magasra nőtt növények. Felfelé haladva megfigyelhetjük a vegetáció változását, ahogy a fenyvesek helyét átveszik a füves, sziklás hegyoldalak, majd a növények eltűnnek és végül a csupasz sziklákat is befedi a hó.

Erre utazni akkor igazán akkor nagy élmény ha napos, időt fogunk ki kevés felhővel. Ilyenkor a táj minden színét megmutatja a mély kék ég keretbe foglalja a hósapkás szükke hegyeket, amelyek alatt zölden hullámzó fennsíkokat és hegyoldalakat szel át a a hosszan kanyargó alpesi út. Az idény elején és végén a zöld területeket befedi a hó és egy ideig magas hófalak közt motorozhatunk.

A Grossglockner alpesi utat kifejezetten a turisztikai célból építették. A projekt 1930-ban, a nagy gazdasági világválság idején vette kezdetét az első robbantással és abban az időben sok munkahelyet teremtett. Sokan beálltak közvet törni, mert az útépítők fizetése a tanári fizetések háromszorosa volt. Íme egy példa arra, hogy mihez lehet kezdeni, ha kiürült a kassza és túl sok a munkanélküli. Az útépítés költségvetése 2005-ös pénzre átszámítva 70 millió Euro volt, a kivitelezése félmillióval kevesebb. Az építtetők kezdetben 120 ezer látogatóval számoltak évente, de már az első években is legalább háromszor ennyien jöttek. Az út manapság évente 1 millió látogatót fogad, ez Ausztria második leglátogatottabb nevezetessége a Schönbrunni kastély után.

Útközben pedig a megállók? MI szem-száj ingere......
Az útvonalat Én valahogy így tervezném....ha összejönnek a pontok...
Ez így röpke 2200-2400km:-))))
Csak sajnos az anyagiak:-))))
Aki egy ilyenbe vágja a fejszéjét....:

Benzin: kb. ~35.000ft (5L/100 *280ft/L)
Szállás (kb 7 napos túra, *20 euró): ~ 40.000ft
Kaja (3000/nap) : 21.000ft
Belépők, ajándék...stb tartalék: 50.000ft....

Tehát szumma: ~150.000ft/1motoros 1 motorral.......
2 személy /1 motor esetén ugye ez már ~260.000ft


Bár tény.... ÜBERFRANKÓ 1 hét lehetne:-)